Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Актуални решения на ежедневни закачки - как да обзаведем, декорираме и украсим дома и градината или просто да релаксираме
Автор: krasko666 Категория: Хоби
Прочетен: 916838 Постинги: 170 Коментари: 167
Постинги в блога от 05.02.2009 г.


     На финансово подпомагане подлежат промоционални програми, които включват дейности по предоставяне на информация за промоция на земеделски и хранителни продукти и методите за тяхното производство на територията на ЕС съгласно Регламент (ЕО) № 3/2008 на съвета от 17 декември 2007 година, относно действията за информиране и насърчаване, свързани със селскостопанските продукти на вътрешния пазар и в трети страни,  РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 501/2008 НА КОМИСИЯТА от 5 юни 2008 година за определяне на подробни правила за прилагане на Регламент (ЕО) № 3/2008 на Съвета относно действията за информиране и насърчаване, свързани със селскостопанските продукти на вътрешния пазар и в трети странии, Наредба за условията и реда за избор, изпълнение и контрол на промоционални програми за земеделски и хранителни продукти.


     Под „Промоционална програма” се разбира обединена от обща цел съвкупност от дейности, които могат да осигурят предоставянето на по-подробна информация за представяния продукт и да улеснят предлагането му на пазара. В програмите могат да бъдат включени разнообразни дейности – връзки с обществеността (PR), реклама, организация на обучения, конференции с участието на журналисти и лекари, промоции в супермаркети и магазини, дегустации, организиране на конкурси, публикации в специализирана преса и интернет, участие в изложби, панаири, национални и международни изложения.
     Промоционалните програми се разработват за период от 1 до 3 години. Те не трябва да са насочени към представянето на определени търговски наименования или към повишаване консумацията на продукти с определен произход. Произходът на продукта може да се посочи, когато е защитен съгласно правото на ЕС.
               
     Допустими бенефициенти
 
    
     Програми за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да разработват и подават юридически лица – сдружения на производители или на производители и търговци, които са представителни по отношение на производството или на производството и предлагането на пазара на съответните земеделски или хранителни продукти.
    Министерството на земеделието и храните (МЗХ) всяка година публикува в един централен ежедневник и помества на своята интернет страница покана за подаване на промоционални програми. Поканата се публикува в срок 15 февруари за промоционалните програми за трети страни и в срок 15 октомври за промоционалните програми, насочени за територията на ЕС.
     Кандидатстването става чрез попълване на образец – формуляр за заявяване на промоционални програми. Към програмите се прилагат необходимите документи, посочени в Наредба за условията и реда за избор, изпълнение и контрол на промоционални програми за земеделски и хранителни продукти от 23.02.2007 г.

     Срок за подаване


     Промоционалните програми се подават лично, чрез пълномощник или с препоръчано писмо с обратна разписка в Министерството на земеделието и храните (МЗХ) след попълнен образец – формуляр за заявяване на промоционални програми. Промоционалните програми се подават в срок до 31 март за трети страни и до 30 ноември за вътрешен пазар (ЕС).
     В срок 1 юни, съответно 15 януари, Постоянната консултативна комисия определя промоционалните програми, които да бъдат предложени на Европейската комисия въз основа на проверка на документацията на предложените програми.
     Постоянната консултативна комисия предлага избраните промоционални програми и начина на тяхното съфинансиране за утвърждаване от Министъра на земеделието и храните.
    Министърът на земеделието и храните въз основа на предложението на Постоянната консултативна комисия утвърждава със заповед промоционалните програми и начина на тяхното съфинансиране.
     Предлагащите сдружения са длъжни да изберат организация или организации, които ще прилагат програмата (прилагащи организации). Прилагащите организации се избират преди или след подаването на промоционалната програма, но не по-късно от 30 дни от датата, на която е обявено решението на Европейската комисия.
   
     Одобрение и сключване на договори

     Разплащателната агенция сключва договори с предлагащите сдружения за финансово подпомагане на одобрените от ЕК промоционални програми. Договорите се сключват в срок 90 дни от датата, на която е обявено решението на ЕК. След изтичане на този срок никакъв договор не може да се сключва без предварителното разрешение на Европейската Комисия. Разплащателната Агенция използва образци на договори, които Европейската Комисията предоставя. При необходимост Разплащателната Агенция може да изменя някои условия в образците на договори в съответствие с националните правила, само доколкото това не засяга законодателството на Общността. Договорът се сключва, след като предлагащото сдружение внесе гаранция за изпълнението му в полза на Държавен фонд „Земеделие” в размер 15 на сто от максималното годишно финансиране на програмата.

     Финансово участие


     Участието от Общността не надвишава 50% от действителните разходи на програмата за всяка година. Предлагащото сдружение трябва да финансира най-малко 20% от действителните разходи на програмата за всяка година, докато останалата част от финансирането следва да се поеме от страната-членка – ДФ “Земеделие”.

      Разплащателната агенция финансира изпълнението на промоционалните програми чрез междинни плащания (на всеки три месеца) и плащания на остатъка (в края на годината).

     Контрол на изпълнението на одобрените промоционални програми


     Разплащателната агенция контролира изпълнението на промоционалните програми чрез извършване на административни проверки и проверки на място.
     Разплащателната агенция упражнява счетоводен и технически контрол върху предлагащите сдружения и организациите, прилагащи програмите.
     Материалите, изготвени по промоционална програма, включително графичните, визуалните и аудио-визуалните произведения и интернет страниците, могат да се използват след приключване на програмата: при наличие на писмено разрешение от ЕК, на разрешение от предлагащото сдружение и от Министъра на земеделието и храните, когато програмата е съфинансирана с бюджетни средства, и при отчитане на правата, произтичащи от договорите за тяхното изготвяне и предоставяне.

     Насоченост на Промоционалните програми
         1.Промоционалните програми, насочени за вътрешния пазар могат да бъдат насочени към следните продукти: 
        Пресни плодове и зеленчуци;
       Преработени плодове и зеленчуци;
       Ленено влакно;
       Живи растения и продукти на цветарството;
       Маслиново масло и трапезни маслини;
       Растителни масла;
        Мляко и млечни продукти;
       Меса – пресни, охладени или замразени, произведени в съответствие с изискванията за качество, установени в Общността или на национално равнище;
       Маркиране на яйца, предназначени за консумация от човека;
       Мед и пчелни продукти;
       Качествени вина от определен регион (v.q.p.r.d.), трапезни вина с географско указание;
       Графичен символ на най-отдалечените райони, както е посочено в законодателството, отнасящо се до селското стопанство;
        Защитено наименование за произход (ЗНП), защитено географско указание (ЗГУ) или храни с традиционно специфичен характер (ХТСХ) в съответствие с регламенти (ЕО) № 509/2006 на Съвета и (ЕО) № 510/2006 на Съвета, и продукти, регистрирани в рамките на тези схеми;
  Биологично земеделие в съответствие с Регламент (ЕИО) № 2092/91 на Съвета (3) и продукти, регистрирани в съответствие с горепосочения регламент;
  Птиче месо. 
        2. Промоционалните програми, насочени за трети страни могат да бъдат насочени към следните продукти: 
 Говежди, телешки и свински меса – пресни, охладени или замразени; храни, приготвени на базата на тези продукти;
 Качествено птиче месо;
 
Млечни продукти;
 
Маслиново масло и трапезни маслини;
 
Трапезни вина с географско указание. Качествени вина, произведени в определени региони („Vin de qualitй produit dans une rйgion dйterminйe”);
  
Спиртни напитки с географско или запазено традиционно указание;
 
Пресни и преработени плодове и зеленчуци;
 
Преработени продукти на базата на зърнени култури и ориз;
 
Ленено влакно;
 
Живи растения и продукти на цветарството;
 
Продукти със защитено наименование за произход (ЗНП), защитено географско указание (ЗГУ) или храни с традиционно специфичен характер (ХТСХ) в съответствие с Регламент (ЕО) № 509/2006 или с Регламент (ЕО) № 510/2006;— Продукти на биологичното земеделие в съответствие с Регламент (ЕИО) № 2092/91.

Категория: Бизнес
Прочетен: 1137 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 01.08.2009 13:32
Търсене

Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Февруари, 2009  >>
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728